Projektové dny
Projektový den chápeme nejen jako zábavu pro děti, ale jako aktivitu i pro pedagoga.
Připravíme vám projektový den doslova na míru. Naši odborníci vás provedou celou problematikou a společně s vámi zorganizují celou aktivitu tak, jak ji vyžadují šablonové projekty. Provedou vás přípravou projektového dne, vlastním průběhem a jeho reflexí, společně s vámi připraví i souhrnný protokol.
V šablonách OP JAK již projektový den jako samostatná aktivita nefiguruje. Lze jej však začlenit do aktivity Inovativní vzdělávání dětí/žáků ve škole. Víme, jak na to.
V případě zájmu nás můžete kontaktovat na tel. 731 245 591
Tématické zaměření projektových dní:
Práce s rytmickou složkou hudby v MŠ
Cíl projektového dne:
Součástí jsou praktické hry, cvičení a pohybové aktivity, které vedou k rozvoji rytmického vnímání, koordinaci, hudebního cítění a práci s hlasitými a tichými zvuky.
Využití Boomwhackers při práci s dětmi v hudební výchově
Cíl projektového dne:
Pedagog se seznámí s novým způsobem práce s melodií a netradičními melodickými bicími nástroji - perkusními hracími trubkami Boomwhackers. Jsou zde vysvětleny možnosti a zásady rytmicko-melodického doprovodu písní, říkanek, dalších nástrojů, zpěvu ad. Projektový den je zacílen na rozvoj sluchového vnímání, rytmického cítění, vokálního rozvoje, instrumentální a pohybové činnosti.
Součástí projektového dne jsou hry a cvičení s melodickými trubkami, kombinace instrumentálních a vokálních aktivit, pohybové aktivity, rytmicko-melodický nácvik ad.
Rytmicko-melodické hry a cvičení s doprovodem bicích nástrojů
Cíl projektového dne:
Projektový den provede pedagoga aktivitami v rytmicko-melodické oblasti hudby za pomoci vokálních cvičení, hry na vlastní tělo a malých bicích nástrojů - perkusí.
Projektový den je průřezem všech oblastí
praktické hudby a je zacílen na kombinaci rytmiky a melodie, vokálního a
instrumentálního projevu a pohybové aktivity. Projektový den ukazuje nové
metody a formy začlenění těchto aktivit, her a nástrojů do hudební výchovy.
Prohlubuje sluchové vnímání, rytmické a melodické cítění, vokální rozvoj a
pohybové činnosti.
Digitální aplikace využitelné ve škole
Cíl projektového dne:
Představit pedagogickému pracovníkovi praktické možnosti využití tabletů ve výuce. Konkrétně je prezentována aplikace LipaLand, soubor her a aktivit, který je založen na unikátním vzdělávacím systému, který vytvořil tým odborníků a předškolních pedagogů s cílem pokrýt všechny klíčové oblasti předškolního rozvoje dětí. Aplikace nabízí desítky adaptivních her na tabletu, ale také stovky aktivit na doma i na ven, návody na tvoření, pokusy, pohádky na dobrou noc. Další částí mohou být jiné aplikace, práce s 3D modely a rozšířenou (augmentovou) realitou. Pro projektový den lze vybrat ucelené téma, které aplikace nabízí a poté k danému tématu přiřadit okruhy her, pohádek, zvuků a aktivit
Robotická včelka
Cíl projektového dne:
Prvním cílem projektového dne je představit pedagogickému pracovníkovi možnosti a metodické postupy, jak zařadit do výuky v mateřské škole aktivity na podporu algoritmického a informatického myšlení a aktivity s robotickými hračkami, konkrétně Bee-Botem.
Druhým cílem projektového dne je seznámit děti s robotickou hračkou Bee-Bot, realizovat s nimi základní aktivity na rozvoj algoritmického myšlení, posilovat jemnou motoriku při ovládání bee-bota, rozvíjet komunikační dovednosti a spolupráci v kolektivu a další kompetence. Další variantou je práce na pokročilejší robotické hračce s názvem Blue-bot. Blue-Bot má více možností, jak ho ovládat, takže rozvoj algoritmického myšlení se přenáší i na možnost dálkového ovládání robota. Pomocí aplikace přes chytrý telefon nebo tablet je možné robota umístit na pracovní plochu fyzicky i digitálně uvnitř aplikace a sledovat pohyb na obrazovce i reálně na podložce.
Stavebnice Městečko MOY TOY
Cíl projektového dne:
Projektový den je zaměřen na matematickou
pregramotnost nebo polytechnické vzdělávání. Na stavebnici je názorně ukázáno, jak lze využívat prostředky her k rozvíjení kreativity a matematických znalostí.
Součástí je seznámení se stavebnicí městečko Moy Toy, dále aktivity vedoucí k
rozvoji motorických a zejména grafomotorických dovedností, prostorové
orientace, orientace v čase, třídění a řazení prvků, znalosti geometrických tvarů.
Součástí je práce pedagoga a odborníka na praktických ukázkách a osvojení pojmů
ve výchovně vzdělávacím procesu při hře a manipulaci se stavebnicí.
Využití pohádkového příběhu v práci školy
Kontakt na projektové dny: 731 245 591